Weimar - Reisverslag uit Houthalen, België van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu Weimar - Reisverslag uit Houthalen, België van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

Weimar

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

30 November 2009 | België, Houthalen

En die birthdayparty was wel de moeite! heel anders dan bij ons. het ging door in een gedeelde studentenwoning, er wonen 4 studenten. iedereen had iets te eten bij en bij het binnenkomen doet iedereen zijn schoenen uit. in het begin werd er een soort punch geschonken, op basis van vanille-ijs. ik denk dat we ongeveer met een 25-tal waren, allemaal samen in de woonkamer. dat gaf wel een toffe sfeer. iedereen was al op de hoogte dat er een buitenlandse zou bijzijn die alleen engels spreekt. sommigen hadden dan ook al verkondigd dat ze ernaar uitkeken om me te ontmoeten want dan konden ze hun engels oefenen. uiteindelijk heb ik met 3 meiden kennisgemaakt, niet toevallig ook voormalige reizigers. het valt mij toch op dat je voormalige reizigers er zo kan uithalen! de anderen konden nog niet eens afscheid nemen in het engels. met alle respect, want ik was al heel blij dat ik erbij kon zijn.
zaterdag is een rustige dag geweest, een beetje verplicht want mijn gastvrouw had last van maag en darmen. maar als geoefende reiziger had ik natuurlijk een boek bij. geen probleem dus! in de latere middag zijn we toch nog naar Weimar gegaan. de Kerstmarkt was er net open gegaan! 's avonds weer een leuk reismoment: de film Into The Wild gekeken. en dan zondag, snif snif, terug naar huis vertrokken.
tijdens deze week heb ik weer heel wat dingen bijgeleerd en nieuwe dingen leren kennen, zoals:
- kartoffelschnitz (aardappelsoep met gehakt) mit spâtzle (soort dikke noedels)
- weisswurste mit brezeln und süssen senf (witte worst met zoete mosterd en brezeln, als ontbijt)
- schupfnudeln mit sauerkraut (dikke noedels met zuurkool)
- schnitzel mit pommes (allombekend)
- schwarzbier (donker bier)
- radler (kievela)
- heisse met (warm honingbier)
- hotdog met zuurkool is geen typisch duits gerecht
- duitse autosnelwegen zijn zeer bochtig
- iedereen die harder rijdt dan 130 op deze snelwegen, zijn buitenlanders
- ik was verbaasd van de talenkennis, veel duitsers spreken Frans en Engels
- veel studenten studeren ver van huis. samen met Uni zorgt dit ervoor dat alle studenten moeten werken om alles te bekostigen. gemiddelde afstudeerleeftijd is dan ook 25 à 26.
auf Wiedersehen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Houthalen

Los gehts!

Mijn eerste keer in Oost-Duitsland!

Recente Reisverslagen:

30 November 2009

Weimar

27 November 2009

Piiiiiiiiiiink!!!!!!!!!

27 November 2009

es Osten
Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 89947

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: