es Osten - Reisverslag uit Riesa, Duitsland van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu es Osten - Reisverslag uit Riesa, Duitsland van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

es Osten

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

27 November 2009 | Duitsland, Riesa

hey Bloggers!
na 5 maanden nog eens een berichtje van Ellis-down-under, maar dan nu aus dem Osten.
afgelopen maandag ben ik naar Oost-Duitsland vertrokken. dat had ik al meer dan 6 maanden geleden afgesproken met een meid die ik in Oz heb leren kennen. we zouden samen naar een concert van Pink gaan. en omdat ik nog steeds geen werk heb, besloot ik een paar dagen eerder te vertrekken en nog een andere vriendin te bezoeken.
maandag om 9h vertrok ik dus richting Riesa, niet zo ver van Dresden, om er Anne te gaan bezoeken. ik ben er 2 dagen gebleven. samen hebben we Dresden bezocht en Riesa natuurlijk. het was een heel tof weerzien!!! en ook haar familie was heel leuk. haar jongere zus sprak ook heel goed engels, de ouders niet zo goed. maar dat was geen probleem. we konden mekaar wel verstaanbaar maken. we hebben zelfs over politiek gesproken! Jurgen en Andrea wonen al hun hele leven in Oost-Duitsland. je kan het nog wel zien aan het huis en aan de indeling ervan maar zeker niet aan de mentaliteit van hen.
ik had Kriek en belgische chocolade meegenomen, bij mijn vertrek heb ik een cd van Tom Waits meegekregen! super!!
Woensdag dan richting Ilmenau, niet zo ver van Erfurt.

• 29 November 2009 - 12:09

Sas:

alweer op pad meid? ge krijgt er echt geen genoeg van e! ben helemaal jaloers! geniet ervan ;)