mijn eerste indrukken - Reisverslag uit Darwin, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu mijn eerste indrukken - Reisverslag uit Darwin, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

mijn eerste indrukken

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Els

11 December 2008 | Australië, Darwin

Mijn eerste indrukken hier !
Het is enorm warm !!! Een hoed, zonnecrème en water zijn geen overbodige luxe.
Overal heb ik waarschuwingen gelezen en gehoord ivm de vliegen, maar dat valt voorlopig mee.
Het verkeer rijdt links, maar dat is algemeen bekend. Toch wel raar, ook al ben je geen autobestuurder. Bij het oversteken bvb moet je nu eerst naar rechts kijken. Ook de veiligheidsgordels in het vliegtuig zijn andersom. (Jetstar heeft trouwens zeer lekker vliegtuigeten, echt waar !)
Ik ben te zwaar gepakt. Het is hier veel te warm om daar constant mee rond te slepen, dus ik ga mijn digitale grote camera terug naar huis sturen. Hopelijk komt hij goed aan.
Een australische SIM-kaart werkt in een belgische GSM dus als je al je nummers in je telefoon opslaat, dan kan je onmiddellijk verder. Ik heb een kaart van Telstra gekocht, het nationale telecombedrijf, voor 25 dollar, met een belwaarde van 25 dollar. Een goede deal !
Het bier is hier heel lekker ! Ik heb net een cafe gezien waar ze Stella hebben, daar gaan we seffens dus es langs.
Dan Darwin zelf. Het is een kleine stad met een leuk druk centrum, maar eens de hoofdstraat uit, is er niet veel meer te zien. De bezienswaardigheden liggen allemaal wat verder weg, gelukkig rijden er bussen. ‘The Wet’ is hier net begonnen, het natte seizoen. Dat wil niet zeggen dat het hier de hele dag regent maar een fikse bui van een half uurtje per dag, met gedonder en behoorlijk indrukwekkend flitswerk, is heel normaal.

  • 11 December 2008 - 12:20

    Marlies:

    Hoi Els,

    Hou ons zeker op de hoogte. Ik vind deze blog alleszins een goed idee!

    Veel plezier daar aan de andere kant!

    Groetjes,
    Marlies

  • 11 December 2008 - 17:44

    Liesbeth:

    hi Els,
    super te horen! Ben benieuwd naar meer foto's en verhalen :-) Leuk dat je een blog maakt...zo kunnen we ook een beetje meegenieten
    Amuseer je
    groetjes uit België

  • 11 December 2008 - 19:08

    Suki En Joeri:

    Hey meid,

    We hebben dus een heel goede afscheidskado voor u gekocht. Hopelijk houdt dat ding uw water goed koud. :-)
    Have fun over there... En veeeeeeeeeel foto's nemen é!!!

    Miss u!!!!!!!!!

    Ciao ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 90288

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: