roadtrip to Esperance - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu roadtrip to Esperance - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

roadtrip to Esperance

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Els

16 Mei 2009 | Australië, Melbourne

Na een paar dagen in Perth, en een paar leuke avonden met de mensen van de Exmouth tour, ben ik vertrokken voor een 5-daagse tour naar Esperance.
We hebben heel veel kustplaatsjes gedaan en mooie stranden, de langste houten aanlegsteiger in het Zuidelijke halfrond en wave rock. toch is dit de tour waar ik het minst van heb genoten. dit had ik echt op mijn eentje kunnen doen. de gids heeft niet veel verteld dat ik niet zou weten als ik het alleen had gedaan. en ook de groep was deze keer niet zo leuk. maar ja, dat is reizen he!
na deze tour heb ik nog een wijntour gedaan in de Swanvalley. ik zat op een bus met 5 koppels, aussies, veertigers. maar echt GEWELDIG! iedereen wou met me praten en op het einde van de dag had ik 4 uitnodigingen om hen op te zoeken. 1 van de mannen, Will, had zijn 50ste verjaardag het weekend er na en er zou een grote tuinparty zijn. natuurlijk ben ik op de uitnodiging ingegaan! het weekend erna ben ik dus naar Busselton afgezakt. ik heb ook kunnen regelen om Kathi daar terug te ontmoeten, een meid van de Exmouth tour die ondertussen een Nanie-job was begonnen in Pemberton, ten zuiden van Busselton. het was geen probleem voor Will en zijn gezin om ons beiden te ontvangen. het was echt een heel geslaagd weekend EN mijn eerste echte kans om de echte aussies te leren kennen! feesten en drinken kunnen ze als geen ander. en ze zijn echt wel heel relaxed. op de dag van de party zijn we eerst nog naar de Footy-match geweest van de 2 zonen.
terug van Busselton heb ik Perth eens echt verkend want met al die touren en feestdagen (Perth is niet zo groot dus op feestdagen is alles dicht) was het er nog niet echt van gekomen. afgelopen weekend ben ik naar Pemberton geweest, waar ik ook bij een aussie familie kon blijven. een heel andere ervaring dan Busselton! heel andere mensen ook. maar toch goed om eens mee te maken, want daar draait het bij mij om tijdens het reizen: allerlei nieuwe indrukken opdoen!
afgelopen nacht heb ik een vlucht teruggenomen naar Melbourne. I love Melbourne, dus ik moest gewoon terugkomen! maar de vlucht viel wat tegen. eerst moesten we wachten op papierwerk dat niet in orde was, dan een koffer die vermist was, uiteindelijk moest alle bagege terug uit het vliegtuig wegens veiligheidsredenen en moesten we zonder vertrekken, 2.5 uur later! na een vermoeiende vlucht ben ik dus terug in mijn oude hostel van een paar maanden geleden. de bagage zou vandaag met de volgende vlucht komen en worden geleverd op het adres dat ik heb opgegeven. fingers crossed!
maar terug in King Street Backpacker zijn, geeft me een goed gevoel! er zijn hier nog steeds mensen van toen! dat is wel leuk en ook hartverwarmend als ze jou ook nog herkennen en met je beginnen te praten!
ik ga een week in Melbourne blijven en dan 4 dagen Sydney. dan zit het er op voor mij! jammer want het bevalt me hier echt wel heel goed. maar het geld is op. :-) het is ook tijd om terug te keren naar de realiteit, verder te gaan met het leven. al heb ik nog steeds niet beslist welke richting ik wil uitgaan. daar ga ik me deze week eens mee bezig houden. ik heb alles al gezien in Melbourne, dus tijd genoeg om eens na te denken over de toekomst. (dit klinkt zo serieus!! ;-) ik denk dat ik wat sentimenteel begin te worden)
ik ga ook nog proberen wat te lezen. sinds vorige update, heb ik weer heel wat boeken verslonden: het parfum, gelukkige klas (niet goed), bones to ashes, twilight, new moon, nacht over Kabul, de Cock en de sluimerend dood (tja, soms moet je pakken wat je kan krijgen!), bittere chocola.
voor alle moeders, nog een late gelukkige moederkesdag!
Siu Ka, at verhaal krijg je binnenkort in geuren en kleuren uitgelegd, als jij dat op stap gaan kan regelen! ;-) (alhoewel ik principieel iets tegen de Reflex heb nu vanwege mijn pols)
binnenkort meer!
cheers en bedankt voor het lange wachten deze keer.
salad maker nr 1

  • 19 Mei 2009 - 14:46

    Mieke:

    op de valreep, want sta al klaar met mijn koffer en neus richting oosten(TR). Geniet nog van die laatste dagen, het serieuze REALE leven zit er weer aan te komen;-)
    Zal je sms doen vanuit Cappadocië en een beetje indrukken doorsturen.
    Hou je haaks en tot binnenkort!
    Dikke kus

  • 20 Mei 2009 - 03:16

    Sas:

    Binnenkort acclimatiseren geblazen! Geniet er nog maar even met volle teugen van! Vind het gewoon prachtig die reis van je! De meesten komen aan zoiets om een of andere reden nooit toe!

    greets, sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 90276

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: