Come to Australia, u might accidentally get killed - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu Come to Australia, u might accidentally get killed - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

Come to Australia, u might accidentally get killed

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Juni 2009 | Australië, Sydney

Oi!
Afscheid nemen in Melbourne was niet zo prettig. Murray en Sam van de receptie, Kelly, Karen, Alan, en al de rest van de 'permanent residents of King street backpackers' (zie Facebook). Kelly gaat me een tatoo tekenen en zou na Australie door Europa komen reiwen, Murray komt ook zeker eens naar Europa, dus wie weet kom ik ze nog eens tegen in de toekomst!
In Sydney was het aan het regenen toen ik er aankwam. ideaal om mijn stemming weer te geven. ik ben dan maar naar Paddy's Market geweest in China town (overdekt). de dag erna had ik met Diane afgesproken, een Ierse meid die ik in Fraser island heb leren kennen. Het was keitof om mekaar terug te zien! we hebben de hele namiddag in de Ierse pub gehangen. vrijdag, mijn laatste volledige dag, ben ik dan nog een paar souveniers gaan halen, samen met een Franse meid van de hostel. deze laatste hostel was trouwens nog een hele goeie! 's avonds ben ik dan nog op stap geweest met Diane en haar vrienden. zaterdag heb ik dan niet meer veel gedaan. wat in de hostel rondgehangen, iets gaan eten, de dingen die ik niet meer nodig had, uitgedeeld en dan de shuttlebus naar de luchthaven. mijn allerlaatste foto van Australie is heel toepasselijk een regenboog.
de vluchten zelf waren geen probleem, alleen heel lang, en bij aankomst stond er een ontvangstcomité!!! nog eens bedankt mama en Hasan, Siu Ka en Joeri, Liesbeth en Inga!
en nu op dit moment ben ik alweer een hele dag thuis. met het bijbehorende typische belgische weer.
ter afsluiting wou ik jullie toch nog enkele weetjes meegeven over Australie. de Oz vlag bestaat uit de Union Jack links boven en uit de Southern Cross. de sterren uit de Southern Cross hebben 7 punten, die staan voor de 6 staten: West Australia, Victoria, New South Wales, South Australia, Queensland en Tasmanie. de 7e punt staat voor de territories: Northern Territory en Australian Capital Territory. de locals van deze gebieden noemt men: Sandgropers (west australians), Crow Eaters (south australians), Territorians (northern territorians), Banana Benders (queenslanders), Sydney siders (new south welsh people), Mexicans (victorians) en Taswegians (tasmanians).
tot slot heb ik nog een passende quote over het reizen als backpacker. 'So you go on one of those trips where you get on a minibus with a group of people you don't know and get driven half-way across Australia by a tour guide with hippie hair and a name like Hedge. A week later you've climbed every mountain and drunk in every pub between Perth and Adelaide and the quiet, odd-looking people you boarded the bus with on that first morning are your best friends. Sound familiar? So you exchange hugs and email-adresses and make a lifelong promise that everyone is welcome to stay with you whenever they're in your part of the world. Eventually your travels are over, you go home and settle down. And the emails from your friends become less and less frequent ... untill one day '

  • 02 Juni 2009 - 04:30

    Sas:

    welcome home!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 90289

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: