Prince Leonard - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu Prince Leonard - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

Prince Leonard

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Els

05 Mei 2009 | Australië, Perth

eindelijk eens wat meer tijd!
ik zal eerst eens beginnen met de juiste antwoorden he. Sandy. das inderdaad juist. Kangoroo betekent `ik versta je niet` in het Aborigini. Toen Australie ontdekt werd, gingen de Engelsen op ontdekkingstocht door het land. Toen 1 van die Poms een Kangoroo zag, vroeg hij aan een aboriginal wat dat voor een beest was. De aboriginal verstond de Engelsman natuurlijk niet en in het aborigini is dat `Kangoroo`. Je begrijpt het al he?! dat wordt inderdaad een badhanddoek voor jou Sandy, hij is goed aangekomen.
niemand heeft de 3e vraag goed. dan zal ik het zelf maar beantwoorden. Koalas sterven door verhongering. omdat ze enkel taaie eucalyptus eten, slijten de tanden af waardoor ze op het einde van hun leven niet meer kunnen eten. jammer toch.
tijd voor een nieuwe vraag dus. de afkorting POME zullen jullie wel kunnen terugvinden op het net maar wie worden er door de aussies nu nog Pomes genoemd?
ok, tijd voor mijn avonturen.
na mijn aankomst hier in Perth ben vertrokken op een 7-daagse tour naar Exmouth ten Noorden van Perth. We hadden echt een supergroep. en ook een goede gids die veel kon vertellen. de eerste dag zijn we naar de Pinnacles geweest. dat zijn granietzuilen in de woestijn. de nacht hebben we doorgebracht in Kalbarri. de 2e dag vroeg op voor een stevige wandeltocht in de Gorges of Kalbarri National Park. sommigen hebben daat abseiling gedaan, ik niet want ik moet toch een beetje op mijn geld beginnen te letten. daarna een lange rit naar Monkey Mia. daar kwamen we net op tijd aan om nog een strandwandeling te maken. enkele dolfijnen kwamen ons vermaken!!! de hostel daar lag vlak naast het strand, super gewoon! de volgende ochtend weer heel vroeg op om het voederen van de dolfijnen te zien. natuurlijk geven ze niet veel eten want anders kunnen de beestjes zelf niet meer jagen (wat het geval is voor Nicki, die al een aantal babies heeft verloren hierdoor). er kwamen die ochtend 9 dolfijnen opdagen. ze genieten echt van de media-aandacht. spelen en piro-etjes maken op een paar meter voor je voeten! machtig. dan verder naar Coral Bay. de volgende dag konden we kiezen wat we hier zouden doen. ik heb gekozen voor het snorkelen. je kan gewoon vanop het strand vertrekken en na nog geen 100m ben je op het Ningaloo rif. veel meer vis dan op het Great Barrier Reef, maar de kleuren vielen ook hier tegen. in de namiddag zijn we verder gereden naar Exmouth. de dag erna kon je mee met de groep een aantal mooie stranden bezoeken en namiddag sunbaking OF je kon met de whale sharks zwemmen! dat heb ik gedaan. het zijn de grootste vissen ter wereld. ze moeten geen lucht hebben dus, maar toch zwemmen ze slecht een meter onder het wateroppervlak. leuk voor ons dus. het was echt fantastisch! het is een enige kans geweest. wie weet mag het over een paar jaar niet meer. uiteindelijk heb ik 5 keer kunnen snorkelen met de lieverds! de eerste was 3m lang, de tweede 7m!
de 2 laatste dagen waren minder interessant want we moesten terug naar Perth m.a.w. de hele dag in de bus zitten. we hebben wel nog een overnachting op een farm gedaan, toffe ervaring en de laatste dag zijn we gestopt in Hut River Province, een autonoom land, zeg maar prinsdom met eigen munt en postzegels! (ik heb een stempel in mijn visum!) tijdens deze 2 dagen bus heb ik dus veel kunnen lezen. ik heb Twilight helemaal uitgelezen, in het engels! (cheesy man, nie te doen!)
terug in Perth heb ik me voorbereid op mijn volgende tour, een 5-daagse Esperance tour, het zuidwesten van Oz. maar dat is voor binnenkort, anders verliezen jullie te veel tijd. ;-))
cheers!

  • 05 Mei 2009 - 15:57

    Charlotte:

    Hey, tof dat je het goed stelt. Heb jij al je zeilcertificaat ontvangen? Ik nog steeds niet :(. Welk deel heb je gelezen van twilight :) lol. De film is fenomenaaaaal goed. Ik kijk al uit naar het vervolg. Amuseer je nog é, aja en wanneer kom je nu terug?x

  • 07 Mei 2009 - 10:08

    Mieke:

    Yes....eindelijk wat tijd om ee te dingen nr die reis nr Australië(of wat was het ook weer...?)
    POME:(Engelsman)Prisoner Of Mother England.
    Wat dunkt je van mij?(beetje gefoeteld: achterban ingeschakeld)Dus laat maar komen die (p)reis.
    Serieus nu:oma gaat et iets beter; t wordt tijd want zondag is moederdag en wilden we naar jaarlijkse gewoonte de familieBBQ doen, we twijfelen nog of ma in staat gaat zijn.
    Wordt vervolgd.
    Ben blij te lezen dat het je daar zo goed gaat Els, als je gezondheid ook maar goed blijft;-)
    Geniet telkens van je verslag en fotos en wacht altijd vol ongeduld op het volgende.
    Geniet er nog van en
    DIKKE KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 90275

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: