In Tassie telen ze opium! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu In Tassie telen ze opium! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

In Tassie telen ze opium!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Els

11 Februari 2009 | Australië, Sydney

Ik ben net terug uit Tasmanie. Dat was geweldig!!! Echt heel mooi!
Ik heb een Tasmanian Devil en een Possum gezien, helaas weer geen fotos.
Ik heb eerst de westkust gedaan: Cradle Mountain, lake St Clair, dan Hobart, vrije dag en dan de oostkust, Port Arthur (oude gevangenis), Bicheno, Wineglass Bay, Bay of Fires. Launceston. Prachtige natuur ginder. Alle hikes zijn in de schaduw, tussen de bomen en struiken, rwuzenvarens, watervallen, ... .
Nu ben ik weer terug in Melbourne, op zoek naar een kapper. Het weer is hier bewolkt, valt een beetje tegen. Maar dat is wel goed voor die bosbranden. Het was hier vorige week 47 in de schaduw, vandaar al die haarden. Het is wel heel erg. Een volledig dorp is afgebrand, nu al 200 doden. Maar geen erg, ik zit in de stad dus veilig. En ik ben heel voorzichtig met het boeken van mijn volgende uitstapjes.
cheers!

• 11 Februari 2009 - 10:52

Gert En Laura:

Dag Els

We volgen je verhalen en fijn dat je ze zo verteld dat het wel wat lijkt alsof we met je meereizen.
    Je hebt je handen al meer dan vol gehad en weet duidelijk wat doen. Je hebt al heel wat mooie plekken gezien, blijkbaar ook al toffe mensen ontmoet en je fotos zijn dan ook echt de moeite.
    Fijn om te weten dat je het echt naar je zin hebt!

Hier bij ons verloopt ook alles ok. Ons huisje vlot aardig dus daar kijken we naar uit.

Tot de volgende keer Els en geniet zeker verder!

• 11 Februari 2009 - 13:29

Mieke:

PFFFFFF...beetje opgelucht dat je veilig en wel bent.Pech van de fotos,maar je hebt het wel allemaal in levende lijve kunnen meemaken en dat pakken ze je nooit meer af!!Goed zo Els:-)
    En nu maar hopen dat die Aussies ook nog wat kunnen van haarknippen.
    Hou ons op de hoogte van al(!!!AL!!!);-) je perikelen en uitstappen en ondernemingen....
    Hier nog steeds bitter koud en onaangenaam, t wordt afgezaagd maar tis nie anders. In de etalages hangt de zomercollectie, maar niemand die er achter bougeert( te kaad)
    Tot de volgende en dikke kus XXXXXXXXX

• 11 Februari 2009 - 16:31

Hilde En Els:

Dag Elske,

Wij zijn blij te horen dat jij op veilige afstand zit, want we maakten ons toch wel wat zorgen hoor met al die branden! Zijn blij dat alles daar goed mee valt. We zijn jaloers op jou! Amuseer je maar.

• 12 Februari 2009 - 09:22

Joke :

Hallo Elsie
    Leuk om zo af en toe je foto's te bekijken en weg te dromen. Australië staat toch ook bovenaan op ons lijstje om naar toe te gaan maar dit moeten we even uitstellen voor ons zoontje Diede. Ik ben op 26 december bevallen van hem en we zijn supertrotse ouders! Je komt maar een keertje langs als je terug bent en dan kunnen we al je verhalen horen.

Geniet van deze ervaring en tot de volgende keer!

Groetjes,
    Joke

• 13 Februari 2009 - 12:51

Wendy:

Dag Els,

verschillende mensen hebben me al gevraagd; " En hoe is't met Els, want die zit nu toch in het zuiden", dus ik kan ze geruststellen! De foto's zijn nog altijd de moeite, je hebt ook al een mooi kleurtje zie ik, maar met zo'n temperaturen niet moeilijk ...

grtjs,

Wendy