Eze en Monaco - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu Eze en Monaco - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

Eze en Monaco

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

01 November 2011 | Frankrijk, Nice

hallo,
Gisteren ben ik in Eze geweest, een middeleeuws dorpje hoog op een berg. er is maar 1 poort en je kan er niet in met de auto. da was echt de moeite! nu zijn er allemaal kunstwinkeltjes en 5-sterren hotels. helemaal bovenaan zijn de restanten van een chateau, nu een exotische tuin. onderweg kwam ik koppel amerikanen tegen en omdat ze hun dochters misten, hebben ze mijn inkom voor de tuinen getracteerd. very nice of them. eens terug uit het dorp gingen zij met de bus terug naar hun cruiseschip in Monaco, ik ging de wandeling naar Eze sur Mer doen. 40 min zou die duren. ik kreeg nog een zakje nootjes mee want, 'we have to feed you, right?'. ik moet mijn mening over de amerikanen toch gaan herzien. en die 40 min, dat waren er ook 70 bij mij. maar wel zwaar de moeite!
vandaag ben ik dan gaan jetsetten in Monaco. eerst 50 min op de bus gewacht, hoe kan het ook anders, we zijn in Frankrijk! dan de gierige toerist uitgehangen in Monte Carlo, met zelf-meegebrachte lunch en churros van de kermis. ja, de Monegascen konden zich eens schaamteloos goedkoop vermaken. daarna ben ik verder gebusd naar Menton, het laatste stadje voor de Italiaanse grens. Dat was een moeite voor niks, niet veel te zien.
mijn verdere plannen zijn helemaal overhoop gehaald door een G20-top in Cannes waar ik helemaal niks van wist. Cannes is hermetisch afgesloten tot en met 4 November. we zullen zien of we er nog geraken!
x

  • 01 November 2011 - 20:47

    Joke:

    Dag Els,
    Je bent precies wel aan het genieten van je vakantie!? Goed zo, want daarvoor dient het he...
    Hoe is het weer daar? Hoelang blijf je?
    Nog veel plezier he!
    Groetjes,
    Joke

  • 01 November 2011 - 21:09

    S'ndyke:

    Haha, super van die Amerikanen! Zeker dat het geen Australiërs waren? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 90077

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: