Merry X-mas!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu Merry X-mas!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

Merry X-mas!!!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Els

25 December 2008 | Australië, Adelaide

Zalige kerst iedereen!
gisteren in Adelaide aangekomen.
in Alice Springs heb ik eerst nog een 3-daagse tour gedaan naar Ayers Rock. de 1e dag hebben we Kata Tjutta of de Olga`s bezocht, daarna de zonsondergang over Uluru. dan naar het kamp voor de nacht. dat was echt spannend. we sliepen onder de sterren, in een `swag`, een soort van leren slaapzak. als het regent kan je die dus dichtleggen en wordt je niet nat. gelukkig waren er niet te veel insecten. we zijn wel wakker geworden van de wilde kamelen. dan om 4 uur op om naar de zonsopgang te gaan kijken bij Uluru, daarna wandeling rond Uluru, 10 km ver, maar ik vond het niet echt de moeite. dan vertrokken naar Kings Canyon en weer de nacht doorgebracht onder de sterren in swags. nu waren er helaas wel veel insecten, en ook een dingo! weer om 4 uur op om een wandeling in Kings Canyon te maken.
daarna terug naar Alice (zeer mooie en rustige hostel) om de dag erna te vertrekken richting Adelaide met tussenstop in Coober Pedy, een ondergronds dorpje waar ze opaal delven. de busreis was heel onconfortabel!
nu is hier alles gesloten, zelfs geen cafe of resto is er open! maar er is juist een kerstdiner geweest in de hostel. dat was eigenlijk best wel goed georganiseerd en lekker. binnenkort zouden er fotos van op facebook komen. ben es benieuwd.
morgen ga ik Kangoroo Island doen. verslag volgt.
xxx Ellis

• 25 December 2008 - 09:41

Ellen En Yvo:

Vrolijke kerst daar, Els !!! En geniet er van, want het zal niet te regelmatig gebeuren dat je dat lekker in het zonnetje kan vieren, WE ZIJN JALOERS ;-) Fijn wat je daar allemaal doet! xx

• 25 December 2008 - 10:48

An:

hey nicht,

Ik en mama en papa en tom uiteraard wensen je een fijne kerst en geniet maar van u mooi warm weer want hier regent het.
    Groetjes

• 25 December 2008 - 15:39

Saskia:

vrolijke kerst daar elsje!

• 26 December 2008 - 13:21

Mieke:

Hej Els,even tijd maken tussen mijn "drukke" bezigheden(hum hum) door om jou toch eventjes dag te zeggen, maar ben niet de eerste zie ik. Fijn dat ze zo reageren op je verslag.Kerst was hier ,zoals gewoonlijk groen koud donker.Nu is het heel koud,NO wind, en het vriest, nog tot Nieuwjaar, zeggen ze.Kijk al uit naar je fotos. Van je camera nog niets gezien, maar hou je op de hoogte.Geniet, maar met mate,verzorg je en tot de volgende. XXXXXX

• 26 December 2008 - 14:09

Hilde En Els:

Hi Ellis,

Hier schijnt de zon! Maar het is wel koud! Dus toch een beetje gelijkenis! Als het nu ook nog warm zou zijn he...
    Uw kaartje is 2 dagen geleden aangekomen! Mercikes!!! Voor u ook een heel vrolijk kerstfeest toegewenst! Wij denken aan u!

Grtjs.

• 26 December 2008 - 21:15

Wendy:

Hoi Ellis, ik heb net je laatste berichten gelezen, je hebt zo te horen al veel kunnen bezichtigen, geniet ervan! En ach ja een vrolijke kerst + de groetjes van Hilde en papa

• 27 December 2008 - 09:41

Leentje:

Heyy Ellis ;)

Zo te zien hebt ge het daar echt naar u zin!
    Een heel vrolijk kerstfeest en en gelukkig nieuwjaar!
    En ik wil toch nog een beetje uitleg over de foto met de kikker (in de wc??) :D

Groetjes!
    x

• 31 December 2008 - 08:19

Lut Gijbels:

Hoi Els, zo te horen amuseer je je daar echt goed...houden zo!Maar heb je ook voldoende rust...ik heb de indruk dat je het nogal vol steekt....en dan om vier uur op ?!Amuseer je nog heel goed en alvast een heel gelukkig nieuwjaar.
    Ik zorg zoals de vorige keer voor afprinten voor oma en opa in Helchteren!
    Lut en Dré