Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi !!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi !!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi !!!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Els

28 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Eergisteren was het Australia day en dit is dan de favoriete kreet van de Aussies. Het was een leuke relaxte dag, beter als onze nationale feestdag maar niet te vergelijken met Koninginnedag. Ik ben naar de Australia day Rubber Duck race geweest! :-) Die badeentjes waren nog bijzonder snel vond ik!
Ook de tennis volg ik nog elke dag. Iedere avond ga ik naar Fed Square om de matchen op groot scherm te volgen. Gisteren was het Dokic - Safina. Dokic heeft zich Aussie gemaakt en de Australiers hebben haar dan ook helemaal in de armen gesloten. Dat was te merken op het plein! Er werd geklapt en geroepen alsof je echt in het stadium zat! maar wel leuk.
Toen ik naar Melbourne kwam dacht ik dat het een van de mildste steden van Oz was qua klimaat maar het is momenteel een van de heetste plekken van Oz. Er is een echte hittegolf. Vandaag is het 41 graden. niet te harden gewoon. ik heb net weer een liter water gekocht, het is wel heel duur maar kraantjeswater is niet lekker. Tijdens het wandelen in de stad hoorde ik een jongetje aan zijn moeder vragen : `mommy, is this how hot fire is?` Das een goeie samenvatting.
cheers!
(o ja, mijn 6e boek is uit: the witch in the lake, tip voor jou Anja)
Sas: De Alchemist is echt een boek dat je moet lezen.

  • 28 Januari 2009 - 09:32

    Papa:

    Blijf maar ginds in die warmte,hier heerst de griep.Ik voel al de krets in de keel,k'dacht er nochtans aan te ontsnappen

  • 28 Januari 2009 - 11:32

    Mieke:

    Ja amai, dan is het bij jou zo'n 40° warmer dan hier;-).Nog steeds alle dagen vriezen, stoken en bibberen!Els, er is weer n pakje aangekomen; maar niet in zo heel goede staat. Heb het open gedaan omdat ik nattigheid voelde en ....yep....je boek van NIGHTWISH helemaal begaaid: dat blikje is opengegaan en dat rode spul(eeeke)zat mooi op je boek. Heb zo goed en zo kwaad mogelijk proberen je boek nog wat zuiver te maken, maar het rode krijg ik er niet af. Pech!
    Doe het nog goed daar en geniet, maar met mate:-)
    O ja PS: Hasan heeft andere auto gekocht: BMW 320D( wat had je gedacht?)
    Dikke kus

  • 29 Januari 2009 - 05:01

    Suki:

    Wow... het precies wel zalig om daar rond te lopen.. zoveel leuke dingen doen! :-)
    Binnenkort zie je Sandy! Yeah.. :-)
    Nog veel plezier en nog eens Gelukkig Chinees Nieuwjaar! :-)

  • 29 Januari 2009 - 06:37

    Sas:

    alle merci zal mij eens aan dat boek wagen in weliswaar minder hete temperaturen dan gij daar ;) haha geniet er nog van ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 90354

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: