Perth, city of lights - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu Perth, city of lights - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

Perth, city of lights

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Els

16 April 2009 | Australië, Perth

dat was een goed idee van die wedstijd!
Inga, das 1 op 3 voor jou (handig toch he, google?), Karen, das een half voor jou.
het embleem bestaat inderdaad uit een kangoroo en een emu. Waarom deze 2? goed zo Inga, omdat deze dieren niet achteruit kunnen lopen en dit symboliseert inderdaad de Australische spirit.
Maar de andere 2 vragen zijn nog niet juist beantwoord. ofwel hebben mijn gidsen mij altijd iets wijs gemaakt. daarom volgen ze hier nog eens: Wat wil kangoroo zeggen? en Hoe sterven koalas?
Inga, er is hier een superpopulaire foto ivm die bosbranden waarop een brandweerman water geeft aan 1 van die fluffy buts.
Eergisteren en gisteren ben ik naar Augusta geweest. das een klein dorpje 5 uur ten zuiden van Perth. Ik ben daar Anne gaan bezoeken, een meid die ik in Melbourne heb leren kennen. het was echt heel tof geweest. voor het dorp zelf had ik geen 10 uur heen en terug moeten gaan!
vandaag ben ik dan op medisch onderzoek gegaan. dat heb ik nodig als ik een duikcursus wil doen. die cursus had ik al geboekt, maar ik ben `unfit` verklaard. ik was er echt niet goed van!! ik ben dus terug naar de touroperator moeten gaan om mijn plannen overhoop te halen. gelukkig kon ik alles wijzigen zonder problemen. nu heb ik terug een week meer tijd, dan zal ik maar een Jilaroo/Jackaroo cursus doen zeker?! en zeggen dat ik een jaar of 10 geleden ben begonnen aan mijn duikcursus in Belgie, maar nooit heb afgemaakt! (toen was ik dus wel door de medische keuring)
het zit echt niet zo mee vandaag want ik had voor morgen een wijntour geboekt maar omdat er maar 3 inschrijvingen zijn, gaat die misschien ook niet door! fingers crossed maar.
Ik heb eindelijk nog eens wat fotos kunnen uploaden. vlug kijken maar!
ik zit ook in een nieuze tijdzone, als het hier 13.00h is, is het bij jullie 19.00h. (kwestie om niet wakker gesmst te worden)
cheers!

  • 16 April 2009 - 10:43

    Suki:

    Oei.. wat spijtig!!! Hopelijk zit het voor de komende dagen wat beter. Ik zal in ieder geval duimen voor je!!! Gelukkig zijn er nog zoveel dingen te doen in Australië. :-) Ik kijk er naar uit om je terug te zien! Wanneer kom je exact terug? Heb je vervoer?

    Je kunt het niet geloven. Bij mij steekt het ook een beetje tegen. 6 accidenten in 4 maanden tijd. 4 accidenten met mijn vorige wagen. Vorige week kreeg ik een andere wagen.. en 2 dagen lager had ik 2 accidenten op 1 dag. :-(

    Ach ja.. gelukkig leef ik nog (alleen met wat angst in de wagen). Voor de rest gaat het goed!

    Groetjes

  • 16 April 2009 - 11:42

    Inga:

    Ja lap, daar faalt mijn parate kennis en het internet als betrouwbare bron van info!
    Ik weet nu vanalles leuks over de Kangoeroe ..dat ze groter kunnen worden dan een mens, dat ze een mega conditie hebben, dat ze auto-ongelukken veroorzaken en dat ze zichzelf DOOD kunnen eten.. maar nog steeds niet wat het woord betekent!!
    Ik zal naar ginder moeten komen om het uit te zoeken... Zou een extra inschrijving voor die wijntoer helpen Els? :-)een Jilaroo/Jackaroo cursus klinkt anders ook wel plezant! (al zou ik begot niet weten wat het is)

    Echter ik weet nu wel hoe Koala's sterven... (Ze zijn blijkbaar wat kieskeuriger als de kangoeroe)

    Hé Els, op je blog staat dat je nog 46dagen blijft! klopt dat?

    groetjes en nog veel reisgenot

  • 16 April 2009 - 18:46

    Mieke:

    Wat nu, niet fit genoeg????
    Teveel chips en cola en andere bucht? of wat was het probleem?Moet je me toch eens uitleggen eh.
    Maar niet getreurd,je bent nog jong en dus nog kansen zat:-) :-)
    Alle, maar voor de wedstrijd maak ik dus nog kans, zal de spanning er nog wat inhouden en dan nadat iedereen geprobeerd heeft....BENG...kom ik eraan(haha)
    TOI TOI Els, kga nu fotos kijken XXXXXXX

  • 16 April 2009 - 19:38

    Sandy'ke:

    Jaja die weet ik! Kangoeroe betekent "ik weet niet" in de taal van de Aboriginals! Ik denk dat mijn souvenir een badhanddoek gaat zijn :) Is hij goed aangekomen in België? Veel plezier nog! Xxx

  • 17 April 2009 - 05:32

    De Nlse...:

    helaas kan ik niet de hele naam typen, maar dit bericht is van de nlse die jou altijd de belgen noemt:p.
    Balen van je cursus?? wat was er aan de hand?? Maar snorkelen is ook bijna even leuk hoor. Leuk om de verhalen van de andere kant te lezen, het zal daar wel heel anders zijn denk ik...?
    Ik heb de antwoorden nog niet gehoord op je vragen maar zal goed opletten op mijn reis op great ocean komt het vast naar voren!!
    Veel plezier nog,
    Groetjes

  • 29 April 2009 - 00:12

    Andy:

    Hey hey me kleine nichtje
    alles goed ginder???
    Srr da je zo lang nix van me gehoord hebt, ma weet het goed gemaakt, gebeurd helemaal ni meer.
    Heb eindelijk me aansluiting op 't net gerealiseerd mee alle shit van de wereld, ma oef we zijn er^^,
    hoop voor je da het ginder allemaal megaaaa goe meevalt. Amuseer je nog e,

    Knuffeltjez Xxx

    LaW

  • 30 April 2009 - 11:49

    X-tel, Ricky & Kids:

    Kzal ook ns ne kribbel zette ;) Je weet dat ik nie zo'n cyberchick ben hé... in mijne vrije tijd wil ik zo ver mogelijk van die pc weg zijn ... LS-je, vele groeten van ons 4-tjes, amuzeer je, ontdek superveel en geniet met volle teugen (nu, kheb zo'n vermoeden dat da wel goe loopt). Bye bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 90402

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: