happy Eastern! - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu happy Eastern! - Reisverslag uit Perth, Australië van Els Vanoevelen - WaarBenJij.nu

happy Eastern!

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Els

12 April 2009 | Australië, Perth

hey!
vlug een kort berichtje want de shop gaat sluiten.
ik ben gisteren in Perth aangekomen. op het eerste zicht wel een toffe stad. zeer relaxed (hoe kan het ook anders?)
omdat ik tegenwoordig niet meer zoveel reacties op mijn blog krijg, ga ik een soort van wedstrijdje organiseren. wie het juiste antwoord geeft via een reactie, krijgt een souvenier uit Oz! (en ook omdat ik eens wat meer info wil geven over het land waar ik nu toch al meer dan 4 maanden ben)
hier gaan we!
in het embleem van Oz staan 2 dieren afgebeeld. Welke?
en waarom deze 2?
Koala betekent in het Aborigini `geen water`. dit komt omdat men een koala nog nooit water heeft zien drinken. ze halen al hun vocht uit de bladeren die ze eten. maar wat wil het woord Kangoroo zeggen? Sandy, jij zou dat moeten weten!
Hoe sterven Koalas?
ok, ik ben eens benieuwd naar de reacties!!
cheers!

  • 12 April 2009 - 18:54

    Sas:

    hoeveel tijd krijgen we voor dit examen? hihi anders vertel het maar al gerust zo hoor, dat bespaart de arme vermoeide hersens hier na veeeeel te lange werkdag, en ik lees altijd braafjes mee ;)

  • 12 April 2009 - 19:38

    Chris:

    ook een vrolijk pasen.volg je nog altijd maar een schijver ben ik niet.je hebt het wel best naar je zin,geniet er nog maar van en verzorg die beten maar.groetjes wij allen

  • 13 April 2009 - 07:27

    Charlotte:

    Hey els, ja het was inderdaad tof om met je te reizen. Gisteren was een erg uit de hand gelopen avondje uit naar de valley...amai. Ik vertel er je nog meer over binnenkort. Mijn horloge kon ik niet meer kopen, winkel was niet open. SNIK. Het lot van charlotte zeker. LOL. Ik weet de antwoorden,maar kheb me suf gekocht aan souvenirs en kwil de anderen ook een kans geven. Hier regent het weer een hele dag. LEUK. huhum.En ik wil nog niet naar huis, belange nie belange nie.Khoop dat perth tof is en ik hou je op de hoogte van alles in belgie, kheb genoten van australie en hopelijk heb je nog een leuke tijd. xxx TOT IN BELGIE HE xxx

  • 13 April 2009 - 12:04

    Karen:

    Hey Els

    Alles goed daar down under??? hier wel!!! Het mooie weer zit er weer aan te komen, dus wij zijn alweer bezig met de bbq's boven te halen en buiten terrasjes te doen. Ik denk dat ik de antwoorden weet, maar ben niet zeker over 1 dier, de ene is een kangoeroe, en de andere een emoe (maar die lijkt ook wel een beetje op een struisvogel, dus das ook een mogelijkheid). Toen ik las dat er een wedstrijd aan verbonden was, heb ik onmiddellijk gereageerd... hihi!!! Ik ben namelijk niet echt een schrijver, en ik weet ook niet altijd wat te vertellen... Ik lees de verhalen wel altijd, maar ik reageer niet veel... Allee amuseert u nog de laatste paar maanden he!!! Groetjes Karentje xxx. En laat weten of ik het juiste antwoord had he!!!

  • 13 April 2009 - 12:09

    Mieke:

    kDoe niet mee..... kwestie van de anderen ook een kanske te gunnen
    XXXX

  • 14 April 2009 - 12:24

    Inga:

    ok ik doe mee aan de wedstrijd!

    1)de dieren zijn:
    de rode kangoeroe (Macropus rufus) en de emoe (Dromaius novaehollandiae)
    Deze dieren kunnen namelijk allebei niet makkelijk achteruit lopen. Dit symboliseert het streven naar vooruitgang van de Australische samenleving!

    2)Kangoeroe betekent rugzak of buikzak

    3)En tenslotte sterven de schattige beestjes door de bosbranden (als er gevaar is klimmen ze immers omhoog..)

    Allemaal parate kennis
    :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Els

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 90396

Voorgaande reizen:

11 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Roadtrip UK & Scotland

10 December 2012 - 21 December 2012

Caribbean Cruise

28 Oktober 2011 - 06 November 2011

Nice

20 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Oporto

23 November 2009 - 29 November 2009

Los gehts!

03 December 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: